سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما حق نداریم اسرار مردم را حتی برویم بفهمیم، چه برسد به اینکه افشا کنیم. بزر‌گ‌ترین گناه را به‌اسم امنیت مرتکب می‌شویم. شنود بگذاریم در خانه‌های مردم و روی موبایل‌های مردم و در ماشین‌های مردم، در هرگوشه زندگی مردم. اینها همه ضداخلاقی است. غیبت کردن؛ این آثار که در غیبت وجود دارد، اینها همه گناه است و نقطه مقابلش هم ثواب دارد. جامعه را باید با اخلاقیات اسلام که شیره کشیده اخلاقیات همه ادیان است، چون دین خاتم است،آنوقت ما باید از چنین دینی این‌جور چیزها را دربیاوریم!.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

چرا عقب مانده تر از مالزی شدیم ...

دلواپسی های ماهاتیر محمد و دلواپسی های افراطیون!!

ماهاتیر محمد در خاطرات خود به خوبی شیوه اثر گذار حاکمان را در توسعه مالزی مشخص می‌سازد و می‌گوید : «وقتی مالزی به استقلال رسید ما با صنایع و کارخانجاتی روبرو بودیم که دانش نگهداری و مدیریت آنها را نداشتیم زیرا سالها مستعمره انگلستان بودیم، عده‌ای درصدد ملی کردن این صنایع بر آمدند و در سطح ملی و فرهنگی نیز مالایی‌ها درصدد جایگزین نمودن زبان مالایی برآمدند، ما به این نتیجه رسیدیم که خارج نمودن صنایع از دست خارجی‌ها ظلم در حق کشور است چرا که با این روش ما صنعت را به دست خود نابود خواهیم ساخت چرا که تخصص لازم را نداریم. همچنین زبان انگلیسی زبان علم و ارتباط دنیاست، پس تصمیم گرفتیم زبان رسمی دانشگاهها را انگلیسی قرار دهیم و فرزندانمان را مجبور به یادگیری این زبان کنیم، البته فرهنگ ملی مالزی نیز برای ما اهمیت داشت. در حوزه صنایع با توافق با کشورهای غربی، مقرر کردیم که آنها بمانند و مدیریت کنند و سهم خود را داشته باشند ولی طی یک بازه چند ساله مدیرانی مالزیایی تربیت کنند تا آنها جانشین مدیران غربی گردند

این تفکر و دلواپسی ماهاتیر محمد را مقایسه کنید با دلواپسی‌های افراطیون وطنی که در اوایل انقلاب حتی وجود آثار تاریخی و هنری در کشور را بر نمی‌تابید و اگر روشنگری‌های بزرگانی چون شخص امام و آقایان بهشتی، طالقانی، خامنه‌ای و هاشمی نبود، چه بسا همه آثار را از بین می‌بردند. درصدد حذف زبان خارجی از مدارس برآمدند و موسیقی و هنر را نیز به کلی حذف نمودند و نسل جدیدشان، از کمترین «اصلاحی» در امور مدیریت، سیاست، اقتصاد، جامعه و.... رویگردان است و حتی از عرضه چند کتاب و فیسبوک و واتس‌اپ هم سخت بیمناک و هراسان و البته عصبانی‌اند !

منبع : سایت بهار نیوز





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

تشیع شاه عباس ها و ناصر الدین شاه ها، صرف نظر از جنبه های تبلیغاتی آن، در ستمگری و عیاشی و سفاکی، دست کمی از تسنن امویان و عباسیان نداشت.

این تفاوت ها و فاصله ها نتیجه انحراف از معنی اسلام و عمل به احکام ظاهری و پیروی از شخصیت ها و تبدیل شدن هدف عالی الهی به احراز حکومت و تصرف قدرت است؛ ... مسئله، همیشه مسئله ی به حکومت رساندن شخص و اشخاص بوده است، نه حاکمیت حق و عدالت و تامین محیط آزاد برای بندگی خدا و رشد خلق و امامت که رهبری معنوی و اجتماعی خلق است.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

 

قانون مداری را از که بیاموزیم ؟؟؟

روز گذشته عده ای در میدان فاطمی تجمع و راه پیمایی کردند. این که اصل این حرکت درست بوده یا نبوده محل بحث نیست. نکته اینجاست که این عزیزان خودجوش دلواپس، بدون مجوز قانونی اقدام به راه پیمایی و تجمع کرده اند!! حال سوال اینجاست، که چرا با این افراد که بدون مجوز تجمع و راه پیمایی برگزار می کنند هیچ برخوردی صورت نمی گیرد، حال آنکه چه در سال 88 و چه غیر از آن اگر کسی غیر از برادران دلواپس تجمع کند به جای خانه راهی اوین می گردد و .... این برخورد دوگانه حاکمیت تا کی و تا کجا می خواهد ادامه داشته باشد؟؟؟ این مسئولین با چه رویی از مردم می خواهند که قانون مدار باشند در حالی که خود قانون را فقط مانند چماقی بر سر مخالفین خود می کوبند و برای اقلیت خودجوش و دلواپس نه قانونی می شناسند و نه حد و مرزی!!!  

والسلام 

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

از دید پرز عرفات دو ویژگی مهم داشته است. یکم: برایش بسیار اهمیت داشته که او راچی وچگونه خطاب کنند! ترجیح عرفات همیشه این بود که به او پرزیدنت بگویند! که تا بود اسراییلی ها نگفتند. عرفات به" رییس" خرسند بود! شرح این ماجرا را پرز به تفصیل توضیح داده است. می گوید متناسب با شرایط ملاقات و مذاکره به او عنوانی می دادم.. از شیوه آرایش صندلی ها در ملاقات با عرفات می گوید؛ که چقدر دوست داشت مثل صحنه ملاقات های رییس جمهور آمریکا باشد !
دوم:می گوید عرفات گمان می کرد همه چیز را بهتر از دیگران می داند. سیاست، اقتصاد، تاریخ، ادبیات، حتی می گفت او متخصص تاریخ یهود است.
گمان می کردم پرز به اعتبار موقعیتش لابد در باره عرفات و شخصیت عرفات اغراق کرده است. در مصاحبه مفصل یاسر عبد ربه دیدم او هم به همین نشانه ها در شخصیت عرفات اشاره کرده است.
عبدربه می گوید عرفات خودش را بهترین مذاکره کننده می دانست، در حالی که چنین نبود. می گوید ما حتی در مذاکرات کمپ دیوید در زمان کلینتون هیچ طرحی به همراه نداشتیم. وقتی اسراییلی ها پیشنهاد می کردند. ما تنها می توانستیم در باره پیشنهاد آنان حرف بزنیم. به عبارت دیگر ابتکار عمل در مذاکرات دست اسراییل بوده است.
از این ماجرای عرفات می خواهم به نکته ای اشاره کنم. دولت ها و حکومت ها از آنجا که قدرت و ثروت و تبلیغات را در دست دارند؛ دچار این توهم می شوند که فهم انان از مسایل بهتر از دیگران است. این واهمه آنان طبیعی ست که با رواج تملق در ژرفای ذهن و جانشان رسوخ پیدا می کند. کسی هم دیگر به این سخن پیامبر صلوات الله علیه نمی پردازد که فرمود:
برچهره مدیحه سرایان خاک بپاشید!
خاک نشانه ای است که راه چشم را می بندد و به بیننده امکان نمی دهد که واقعیت ها و حقایق را به درستی ببیند و بشناسد.در واقع سخن پیامبر تمثیلی ست که مثل خاک، تملق راه را بر شناخت می بندد.
عرفات هم مثل بسیاری دیگر می کوشید که نمودش از بودش متفاوت جلوه کند. این دوگانگی به گاه امتحان سرنوشت یک ملت را با مخاطره روبرو می کرد.
عبدربه می گوید در معاهده اسلو به عرفات عنوان رییس داده نشد...
مشکل عرفات در مذاکرات این بود که او یک مذاکره کننده توانمند نبود...در سال 1995 شیمون پرز از عرفات خواست که اجازه دهد پنج خیابان در شهرک های یهودی نشین برای تسهیل در انتقال ساخته شود. ما شیوه اسراییلی ها را می شناختیم؛ اگر به آن ها اجازه ی پنج خیابان بدهیم؛ پنجاه خیابان می سازند. خیابان های فرعی را تبدیل به اتوبان می کنند... عرفات پذیرفت...در کمپ دیوید اسراییلی ها پیشنهاد کردند که بیست در صد اراضی غزّه و کرانه غربی به آن ها واگذار شود. در طول مذاکره تا 9 در صد هم رضایت دادند. اما ما هیچ طرحی نداشتیم!(الحیات 22 نوامبر/2008)
شاید نخستین بار بود که یکی از یاران نزدیک عرفات از درون به شیوه مدیریت و حکومت عرفات پرداخته است. رهبری که اسیر تعارفات و تشریفات بود و گمان می کرد او به تنهایی بیش از همه می داند.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

شیخ عبدالعزیز عوده می گفت :

بنی اسراییل سر گاو با موسای کلیم چهل سال بحث می کردند. که چند ساله باشد و چه رنگی و چاق باشد یا لاغر و ... حالا شما انتظار دارید سر فلسطین با عرفات مذاکره تمام شود؟





برچسب ها : راه ناهموار  ,

آزادی بیان از نوع دلواپسان!!

چند وقتی است که دلواپس ها دم از آزادی بیان و فضای خفقان می زنند، اما آیا می توانند آن لکه ننگی که در تمام طول این انقلاب تا همین امروز،  از کتک کاری اندیشمندان و اساتید دانشگاه مخالفشان، تا حمله های غیر انسانی به تجمعاتی که از نظر آنها درست نبوده، تا بستن روزنامه ها و لغو مراسمات و  .... که یا خودشان دخیل بوده اند و یا کف و سوت زده اند!!! را می توانند پاک کنند...

 حالا هم که می گویند خفقان است و آزادی نیست هم نشریه و روزنامه دارند و هم تجمع برگزار می کنند هم مراسم دیگران را بر هم می زنند و حتی به جشنواره فیلم فجر هم رحم نمی کنند و تهدیدشان کارگردان ها و هنرمندان را هم بی نصیب نگذاشته!! در این همه فعالیت نه خبری از زندان هست و نه دست گیری و نه کتک کاری!! همان کاری که آنها همیشه با مخالفانشان کرده اند!!

این جماعت، عجیب جماعتی هستند که با آن سابقه سیاه و تاریک که جز تاریخ نمی تواند پرده از آن همه زشت کاری بردارد حالا دم از آزادی بیان و ... می زنند. ماکیاول اگر می دانست کسانی در مشرق زمین چنین تئوری های او را در ظاهر رد و در باطن جامه عمل می پوشانند قطعا وصیت می کرد در ایران خاک گردد تا روحش از این همه شیرین کاری حضرات فیض ببرد.

این همه عصبانیت آنها از اینکه دکان تحریم و خفقان و تک صدایی آنها اندکی (خدا می داند اندکی) دارد به خطر می افتد و مردم می فهمند که چگونه منافع ملی آنها فدای قدرت طلبی و به ظاهر انقلابی گری عده ای شده است این چنین دلواپس شده اند!!!

والسلام





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

روزی هزار مرتبه بازنده میشوم

از بازی ظریف تو شرمنده میشوم

 اینبار فرق میکند اما به شوق برد

آماده جدال درآینده میشوم

موعود می رسد تو سفیدی ومن سیاه

بر شاه بی شکست تو تازنده میشوم

یک لحظه میخروشم و زورم نمی رسد

با این خیال خام که کوبنده میشوم

باران کیش های تو آغاز می شود

چون مرغ پرشکسته ی سرکنده میشوم

یکجا تمام قدرتم از دست می رود

تا کیش آن وزیر برازنده میشوم

می تازد اسب سرکش عشقت به هر طرف

وقتی که محو آن رخ تابنده میشوم

بی هیچ قلعه های مرا فتح می کنی

در خانه ی سیاه پناهنده میشوم

حالا میان صفحه ی تاریک زندگی

از مهره های سوخته آکنده میشوم

من مات می شوم به همین سادگی وباز

روزی هزار مرتبه بازنده میشوم

صادق حسینی





برچسب ها : جملات ناب  ,

سید محمد خاتمی :

رئیس‌ جمهور سابق کشورمان با تاکید بر این‌که معلمان می‌توانند بزرگترین نقش را در تدوین و ترویج حقوق شهروندی برای کودکان و نوجوانان ایفا کنند، گفت:« ما باید دانش‌آموزان را شهروند خوب تربیت کنیم به آن‌ها بگوییم تو صاحب حق هستی و حکومتی که بر تو هست صاحب ‌حد است اولین مساله این است که او را به کرامت ذاتی خودش توجه دهیم و بگوییم این کرامت ذاتی از جمله بصورت حق حاکمیت بر سرنوشت متجلی می‌شود و تو باید این حق را پاس بداری، بدانی و باید بدانی که حکومت متمرکز نماینده توست و در مقابل تو مسئول است و اگر مسئولیتش را انجام نداد تو می‌توانی به او انتقاد و اعتراض کنی .»





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

حضرت  امام خمینی  (ره ) معمار بزرگ  جمهوری  اسلامی  از بحث  پیرامون  حکومت  اسلامی در رسانه های  عمومی  اظهار شادمانی  کرده اند:

«کتابهای  فقهای  بزرگ  اسلام  پر است  از اختلاف نظرها و سلیقه ها و برداشتها در زمینه های  مختلف  نظامی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی  و عبادی . از آنجا که  در گذشتهاین  اختلافات  در محیط درس  و بحث  و مدرسه  محصور بود و فقط در کتابهای  علمیآن  هم  عربی  ضبط می گردید، قهرا توده های  مردم  از آن  بی خبر بودند و اگر باخبر هممی شدند، تعقیب  این  مسائل  برایشان  جاذبه ای  نداشت … اما امروز با کمال  خوشحالیبه مناسبت  انقلاب  اسلامی  حرفهای  فقها و صاحب نظران  به  رادیو، تلویزیون  و روزنامه ها کشیده  شده  است  چرا که  نیاز علمی  به  این  بحث  و مسائل  است ، مثلا حدود آزادی  فردی  و اجتماعی … و از همه  اینها مهمتر ترسیم  و تعیین  حاکمیت  ولایت  فقیه  در حکومت  و جامعه ، که  همه  اینها گوشه ای  از هزاران  مسئله  مورد ابتلای  مردم  و حکومتاست  که  فقهای  بزرگ  در مورد آنان  بحث  کرده اند، و نظراتشان  با یکدیگر مختلف  استو اگر بعضی  مسائل  در زمانهای  گذشته  نبوده  است  یا موضوع نداشته  است ، فقهایامروز باید برای  آنها فکری  بنمایند. لذا در حکومت  اسلامی  همیشه  باید باب  اجتهاد باز باشد و طبیعت  انقلاب  و نظام  همواره  اقتضا می کند که  نظریات  اجتهادی  فقهی  در زمینه های  مختلف  ولو مخالف  با یکدیگر آزادانه  عرضه  شود و کسی  توان  و حقجلوگیری  از آن  را ندارد ولی  مهم  شناخت  درست  حکومت  و جامعه  است  که  براساسآن  نظام  اسلامی  بتواند به  نفع  مسلمانان  برنامه ریزی  کند که  وحدت  رویه  و عملضروری  است …». (صحیفه  نور، ج  21، ص  46، 1367/8/10)

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,
   1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز : 32
    کل بازدید : 913876
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 3:7 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات