سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاد مطهری :

 

ما باید این خیال را از کلّه خود بیرون کنیم که نسل جدید را با همان متد قدیم رهبری کنیم ...

منبع : کتاب ده گفتار ص 214

 





برچسب ها : استاد مطهری  ,

استاد مطهری :

اگر کسی به وضع زمان خود آشنا باشد امور مشتبه ناگهان بر سرش نمی ریزد که یک مرتبه دست و پای خود را گم کند و نتواند قوای خود را و فکر خودش را جمع و جور کند و راه حلی پیدا کند....  کسی که تعقل نمی کند و درست نمی اندیشد هرگز رستگار نمی شود، و کسی که علم ندارد تعقل صحیح ندارد، یعنی عقل به علم زیاد می شود... عقل از علم مایه می گیرد. عقل چراغی است که نفت آن چراغ، علم است.

منبع : کتاب ده گفتار ص 213





برچسب ها : استاد مطهری  ,

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد"، گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته ‎اند.





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

بخشی از مصاحبه وزیر ارشاد با شبکه الجزیره :

مصاحبه گر الجزیره انگلیسی پرسید، آیا این به معنای آن است که روزنامه ها دیگر تعطیل نخواهند شد و روزنامه نگاران دستگیر نخواهد شد؟ آیا شما می خواهید قول بدهید که دوره تازه ای از آزادی رسانه ها آغاز می شود؟

علی جنتی در پاسخ گفت تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ این است که هیچ روزنامه ای توقیف نشود و هنرمندان به راحتی فیلم های خود را بسازند و کارهای هنری خودشان را انجام بدهند. منتهی بخشی از این فعالیت ها خارج از حوزه اجرایی است. احیانا ممکن است در برخی موارد قوه قضاییه و برخی از دادگاهها دخالت بکنند که این خارج از اختیار ماست. ولی دولت تلاش می کند که آزادی را کاملا برای مطبوعات و انتشار کتاب و سایر فعالیت های فرهنگی باز بکند .

مصاحبه گر الجزیره انگلیسی پرسید ما به سبب این سیاست گشایش و آشتی جدید است که گفتگو می کنیم. فضای جدیدی حاکم شده است. آیا این فضای جدید به قوه قضاییه نیز بسط می یابد؟

علی جنتی در پاسخ گفت به هر حال رئیس قوه مجریه عوض شده ولی (رئیس) قوه قضاییه هنوز عوض نشده و همان وضعیت سابق را دارد.

مصاحبه گر پرسید آیا دوست دارید در قویه قضاییه هم شاهد تغییرات باشید؟ زیرا دولت تغییرات زیادی ایجاد کرده است. فضای جدیدی حاکم شده است.

علی جنتی پاسخ داد طبیعی هست که دستگاه قضایی ما هم بایستی خودش را با تحولات جدیدی که در کشور پدیده آمده است همراه کند. ما امیداریم این تغییرات را در دستگاه قضایی هم شاهد باشیم.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

دکتر علی شریعتی :

آه که نادانی انسان، خدا را چه رنجی می دهد؟!

منبع: انسان بی خود ص 404

خسران ! و به عصر سوگند که انسان هر آینه در زیان کاری است، و نامش زندگی کردن! و تو تا حال چه کرده ای؟ زندگی کرده ای؟

منبع : کتاب حج ص 31

آرزوی دراز خدا انسان است. خیال نازک و لطیف و شکننده ی خدا انسان است و انسان نمی داند!

منبع : کتاب انسان بی خود ص 404 





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,

مهم ترین نقشی که ادیان می توانند در جوامع بازی کنند این نیست که میان مردم تفرقه بیفکنند، آنها را فرقه فرقه کنند و در نهایت هر یک را به تقابل و نزاع با یکدیگر بخوانند، بلکه بر عکس، مهم ترین نقشی که ادیان می توانند در جوامع ایفا نمایند این است که پشتوانه ای اخلاقی برای کمک به عدالت باشند و از طریق عدالت، قدرت را مهار کنند.

ادب قدرت، ادب عدالت ص 146





برچسب ها : راه ناهموار  ,

استاد مطهری :

نسل جوان در نظر ما صرفا یعنی یک نسل هواپرست و شهوت پرست، و خیال می کنیم با اینکه به آنها دهن کجی بکنیم و چهار تا متلک در روی منبر به آنها بگوییم و فحش بدهیم، به خیال خودمان آنها را هو بکنیم و مستمعین ما بخندند، کار درست می شود و همین که داد بکشیم : آی پسر مدرسه ها چنین و دختر مدرسه ها چنان، قضیه حل می شود. این کارها لالایی است، برای آن است که شما در خواب بمانید و در فکر چاره نیفتید و یک وقت بیدار بشوید که کار از کار گذشته است.

منبع : ده گفتار ص 212





برچسب ها : استاد مطهری  ,

استاد مطهری

استاد مطهری :

یک چیز در یک جا وسیله هدایت است و بسا هست همان چیز در جای دیگر وسیله گمراهی و ضلالت باشد. منطقی که یک پیرزن را مومن می کند اگر در مورد یک آدم تحصیل کرده به کار برده شود او را گمراه می کند....

ما کتابها داریم که در گذشته وظیفه خود را انجام داده اند و صدها و هزارها نفر را هدایت کرده اند ولی همان کتابها در زمان ما کسی را هدایت نمی کند، سهل است، اسباب گمراهی و شک و حیرت مردم می باشد، از کتب ضَلال باید شمرده شود؛ خرید و فروش آنها، طبع و نشر آنها خالی از اشکال نیست.

منبع : کتاب ده گفتار ص 203





برچسب ها : استاد مطهری  ,

یک حکومت موفق، حاجت به اطلاعات درست دارد. باید بداند که مردم چه می خواهند، ... این شیوه شکست خورده ای است که عده ای را مامور کنند مخفیانه بفهمند که مردم چه می گویند.

آزادی که بیان کننده و نشان دهنده و کاشف اسرار مردم است، از نان شب برای یک حکومت واجب تر است. این آزادی یک عنصر بزرگ در عدالت ورزی است. حاکمی که بخواهد عدالت کند اما اطلاعات درست در اختیار نداشته باشد، قادر به عدالت ورزی نخواهد بود. حرف واقعی و دل مردم نه در دهان جاسوسان حکومتی که در روزنامه ها و احزاب به درستی عرضه می شود.





برچسب ها : راه ناهموار  ,

از آدم ِبی دین و ریاکار حذر کن ! 

رفتی تو اگر جانب بازار حذرکن !

 

چشم همه دنبال ِتو و رقص کفل هاست !

قربان ِتو از تنگی شلوار حذر کن !

 

قربانی ِخودسازد واهداف ِکثیفش !

ازشخص ِشکمباره و پروار حذرکن !

 

 

یاراست که آخر بکند مُشت تورا باز

اسرارخودت حفظ کن ،از یار حذر کن !

 

هم کاسه ی انسان ِ فرومایه نگردی

از شخص فرومایه و بی عار حذر کن !

 

ریزد به تو در طی ّزمان زهر ِ خودش را

هی بوسه مَزَن برلب سیگار حذر کن !

 

اینقدر مگو آخ و مکن اوخ پسرجان  !

هنگام بغل کردن دیوار حذر کن !

 

خواهی نشوی جن زده، بیمار روانی

از دوستی ِ آدم بیمار حذر کن !

 

مهمان چوشدی گاو مشو در سر سفره !

از سرزنش همسرو اغیار حذر کن !

 

چون باغ ِ هلو دیدی وتحریک نمودت

هی!خر مشواز عاقبت کار حذر کن !

 

از آدم بنگاهی و دلال جماعت

ای شخص فروشنده ،خریدار حذر کن !





برچسب ها : چرت و پرت  ,
<      1   2   3   4   5   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 26
    بازدید دیروز : 338
    کل بازدید : 914420
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 11:36 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات