سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید مطهری

استاد مطهری :

..... ایشان (امام زمان (عج) مربوط به همه عالم اند. آنهایی که شنیده اید در منبرها می گویند بیاید یک مشت شیعه را نجات دهد، یک مشت شیعه دروغ است. یک مشت شیعه که قالتاق ترین مردم دنیا هستند امام زمان (عج) حامی اینها نیست.





برچسب ها : استاد مطهری  ,

 

سنتی اندیشیدن وتکیه بر اقوال دیگران کردن و پخته خواری، البته کار را آسان می کند و زحمت چالش کردن با افکار و اکتشافات مدرن را از دوش بر می دارد.

ولی ما برای انجام کارهای آسان به این دنیا نیامده ایم. کارهای آسان همان کارهایی است که وضع ما را برای همیشه ادامه می دهد ولی قادر بر گشودن گره های ما نخواهد بود. این نوعی فرار است، راه حل نیست.

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

نماینده در بیان واقعیات باید جسارت داشته باشد

محمدرضا تابش که از سخنان باهنر در صحن علنی مجلس قانع نشده بود در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید: قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه داخلی نمایندگان را در اظهارنظر آزاد گذاشته است تا آنان جسارت بیان واقعیات، دغدغه‌های مردمی و مفاسد به وجود آمده در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را داشته باشند و زمینه اصلاح این ناهنجاری را فراهم کنند. اگر ما این حق را برای نماینده قائل نشویم چه فرقی بین نماینده و مردم عادی در مخالفت با مشکلات و مفاسد وجود دارد. پس قانون ما در این زمینه عبث خواهد بود اگر نخواهیم به آن توجهی داشته باشد ….

پزشکیان: نطق مطهری اگر علیه هاشمی یا خاتمی بود اشکالی نداشت

علاوه بر او، مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و وزیر دولت اصلاحات در دفاع از نطق انتقادی علی مطهری، به «اعتماد» می‌گوید: خیلی جالب است که هیات رییسه مجلس و دستگاه حقوقی اینچنین رفتارهایی از خود نشان می‌دهند چراکه اگر همین نطق آقای مطهری چند مرتبه تند‌تر و توهین‌آمیز‌تر علیه یک فرد دیگری همچون آقایان خاتمی یا هاشمی می‌شد مجلس سکوت می‌کرد و هیچ نمی‌گفت ولی حالا هیات رییسه مجلس حرف از آبروریزی و حیثیت می‌زند و فریاد «وا اسفا» و «الاسلام، الاسلام» می‌زند. او در ادامه می‌گوید: اگر نطق آقای مطهری خلاف قانون و توهین‌آمیز است، پس چنین نطق‌هایی که طی چهار سال اخیر علیه سایر مسوولان رده بالای کشور اعم از گذشتگان و کنونی زده می‌شد چرا اشکالی نداشت. ….





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

سنتی فکر کردن یعنی چیزهای قدیمی را به دلیل قدمت شان مقدس دانستن و به ترکیب شان دست نزدن. اگر گذشتگان گفته اند فلان آیه فلان جور معنا می شود ، باید الی الابد همان طور معنا شود. تعریف مرد یا زن و حقوق شان آن است که در گذشته آمده است و باید همان طور بماند ....

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

این سخن سخن درستی است...زمانه هم در گذار خود، آن چه را که رنگ فرهنگ و اندیشه و هنر دارد نگاه می دارد و از آن نگهبانی می کند، و آن چه را که رنگ سیاست دارد، کهنه و ژولیده و فراموش می کند. چنان که گفته شده است: ما عصر حافظ و عصر فردوسی و خیام داریم . اما عصر سلطان محمود و امیر مبارزالدین و ملکشاه سلجوقی نداریم.

تقریبا بسیاری نمی دانند آن شاعران در روزگار کدام امیر و وزیر به سر برده اند. اگر هم نامی مانده به مدح و یا به قدح، آن نام ها در ذیل فرهنگ مانده اند. چنان که وقتی حافظ سرود:

شاه غازی خسرو گیتی ستان

آنکه از شمشیر او خون می‌چکید

سروران را بی گنه می‌کرد حبس

گرد نان را بی خطر سر می‌برید

گه به یک حمله سپاهی می‌شکست

گه به هویی قلبگاهی می‌درید

عاقبت شیراز و تبریز و عراق

چون مسخر گشت وقتش در رسید

آنکه روشن بد جهان بینش بدو

میل در چشم جهان بینش کشید

 





برچسب ها : راه ناهموار  ,

هاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با گروه پارلمانی کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار و گفتگو کرد...

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی : آمریکا نمی‌تواند ادعا کند که جغرافیایش را از گزند تروریست‌ها دور کرده، چون جنازه‌های سربازان آمریکایی که به خانواده‌هایشان تحویل می‌شود، محصول بذری است که دولت‌های تندروی آمریکا در عراق و افغانستان کاشتند .

ایشان با انتقاد از عملکرد آمریکا و کشورهای غربی در مسایل منطقه‌ای، گفت: بحران در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست و مطمئن باشید با دخالت‌های نظامی حل نمی‌شود و اگر به ظاهر حل شود، آتش زیر خاکستر است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا دربارة نتایج مذاکرات ژنو گفت: ما مورد انتقادیم که درها را به سوی ایران گشوده‌ایم و شما را هم در داخل نقد می‌کنند که درها را به سوی غربی‌ها باز کرده‌اید که ضمن احترام به همه دیدگاهها، باید مواظب باشیم تا تندروها با فشارهای سیاسی، دریچه‌های گشوده شده را نبندند.

وی با اشاره به وجود شخصیت‌های عقلانی در رأس تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مسایل هسته‌ای ایران، گفت: تاریخ دربارة این برهه قضاوت خواهد کرد که چگونه عقلای قوم با هم نشستند و فضایی را که دیگران برای جنگ آماده کرده بودند، به سوی صلح و آرامش بردند.

آقای کازینی در خصوص ویژگی‌های سیاسی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در نگاه جهانیان گفت: دنیا به صحت گفتار جناب‌عالی در تمام 35 سال اخیر احترام می‌گذارد و می‌داند با اندیشه‌های انسانی به فکر روابط توأم با احترام ایران و همه کشورها بودید.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

 

سیاسی

آیا مطهری به اوین می رود ؟!!

به گزارش مجله مهر، در اصل 86 قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است: «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‏‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‏اند تعقیب یا توقیف کرد».

نماینده ای که از مجلس به اوین رفت

حسین لقمانیان رئیس شاخه همدان جبهه مشارکت و نماینده این شهر در مجلس ششم بود . او ششم آذرماه سال 79  در نطقی از عدل و سیاست سخن گفته و سپس به سراغ قوه قضائیه می رود و با اشاره به دستگیری برخی ملی مذهبی ها در آن مقطع می گوید : «کارد دادگاه مطبوعات گلوی آزادی بیان مطبوعات و افراد را بریده است و ساحت مجلس قانون گذاری را در تیررس تهدید نهاده است، نهاد قضایی که باید افق امید برای دادگری و بالندگی دیگر ارگان های دولتی و بستر حق و قانون باشد و روح آزادگی و دموکراسی در مردم و خدمتگزاران مردم بدمد، ابزار قانون شکنی و حق کشی و شبح ترس و ناامیدی  گشته است». دستگاه قضا علیه این نطق اعلام جرم کرد. حسین لقمانیان از مجلس به اوین رفت و دعوای رئیس وقت مجلس حجت الاسلام کروبی با آیت الله هاشمی شاهروردی رئیس وقت قوه قضائیه بالا گرفت. رئیس قوه مقننه، مجلس را ترک می کند و به خانه می رود تا نماینده اش آزاد شود که سرانجام با عفورهبری  موضوع خاتمه می یابد.

بخش هایی از پاسخ علی مطهری به دادستان تهران

در خصوص بیانیه دادستان تهران چند نکته قابل ذکر است:

در خصوص زندانیان سیاسی سال 88 نیز در نطق من صرفا به سختگیرانه بودن احکام آنها اشاره شده و از رئیس قوه قضائیه خواسته شده است که در این باره به مردم توضیح بدهد، این هم به هیچ وجه مصداق نشر اکاذیب نیست و حد اکثر این است که رئیس قوه برای مردم استدلال کند که این احکام عادلانه است.

اینها انتقاد است و انتقاد یا وارد است یا وارد نیست، این طور نیست که انتقاد اگر از نظر انتقاد شونده وارد نباشد نشر اکاذیب یا توهین و یا افتراست. در غیر این صورت انتقاد معنی و مصداق پیدا نمی کند.

ماینده مجلس حق دارد درباره همه امور کشور اظهارنظر کند، از این اعلام جرم‌ها بوی استبداد به مشام می‌رسد، بهتر بود رئیس قوه قضائیه با تحمل انتقاد و سپس پاسخ گویی، احترام مجلس را حفظ می کرد.

3.درباره ورود قوه قضائیه به حوزه مطبوعات، روشن است که اگر شاکی خصوصی در کار باشد این قوه موظف به رسیدگی است اما این که دائم به عنوان مدعی العموم وارد حوزه کاری هیئت نظارت بر مطبوعات شود و قبل از بررسی در هیئت، دست به توقیف و لغو امتیاز نشریات بزند، روشن است که علاوه بر مخدوش کردن آزادی بیان، فلسفه وجود هیئت نظارت بر مطبوعات را زیر سوال می برد و قطعا نظر قانون گذار چنین چیزی نبوده است.

4.بیانیه القا می کند که اعلام جرم دادستان تهران بدون اطلاع آقای صادق لاریجانی انجام شده است، این سخن می‌تواند یک شوخی جهت ادخال سرور در قلب مومنین در ایام آغازین ماه ربیع الاول تلقی شود، ما همچنان در انتظار توضیح رئیس قوه قضائیه برای مردم در باره عادلانه بودن احکام زندانیان سیاسی سال 88 و نیز حصر خانگی طولانی مدت آقایان موسوی و کروبی بدون محاکمه هستیم.

5.رسانه ای کردن اعلام جرم علیه اینجانب توسط قوه قضائیه قبل از اعلام به خود این بنده و پیش از اثبات جرم، علاوه بر این که یک عمل مجرمانه است، نشان می دهد که این قوه دنبال تبلیغات و ایجاد رعب برای سایر منتقدان است و الا مسیر قانونی را از طریق هیئت رئیسه مجلس طی می کرد.

 





برچسب ها : تا حدودی سیاسی  ,

هٌرم نگاهش بر دلم تاثیر می کرد

کوه پدر روح مرا تخسیر می کرد

 

وقت زیادی در کنار ما نمی ماند

هر شب برای لقمه ای نان دیر میکرد

 

در سفره ی ما لقمه ای نان بود ، اما

با دیدن نان چهره اش تغییر می کرد !

 

دریایی از غم در دو چشمش موج می زد

تنها نگاهش مادرم را سیر می کرد

 

آغوش او را خواهرم در خواب می دید

و با عروسک خواب را تعبیر می کرد

 

تا سال های سال عاجز مانده بودم

از درک بٌغضی که پدر را پیرمی کرد

 

بٌغضی که دستان پدر را پینه می بست

و آه را در سینه ام زنجیر می کرد...

 

عیب از خود من بود اگر نان را گرفتند

از کودکی نان در گلویم گیر می کرد!

 

منبع : کتاب جاده یکطرفه ص 46 





برچسب ها : جملات ناب  ,

پس این آقا یک طبیب است!

«این شوخی منصوب به سقراط است که یک وقت مردی به او تنه زد و فرار کرد. مرد فریاد می زد: این را بگیرید.

سقراط پرسید: چرا؟

گفت: قاتل است.

سقراط پرسید: قاتل یعنی چه؟

آن مرد گفت: آنکه دیگران را می کشد.

سقراط گفت: پس سرباز است.

مرد خشمگین شد و گفت: نه نه، در جنگ کسی را نکشته.

سقراط گفت: پس میرغضب است.

مرد گفت: عجب احمقی هستی! این مرد یک تن را کشته که اصلا گناهی نداشته.

سقراط لبخندی زد و گفت: بله، فهمیدم؛ معلوم می شود این آقا یک طبیب است!»





برچسب ها : داستان های کوتاه  ,

دکتر علی شریعتی

دکتر علی شریعتی :

هیچ گاه تنهایی و کتاب و قلم، این سه روح و سه زندگی و سه دنیای مرا کسی از من نخواهد گرفت ... دیگر چه می خواهم؟

آزادی چهارمین بود که به آن نرسیدم و آن را از من گرفتند.....

منبع : دفترهای خاکستری ص 96





برچسب ها : دکتر علی شریعتی  ,
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >




درباره وبلاگ

جستجو

آمار


    بازدید امروز : 16
    بازدید دیروز : 103
    کل بازدید : 916275
    تعداد کل یاد داشت ها : 1623
    آخرین بازدید : 103/2/27    ساعت : 3:44 ص

دانشنامه مهدویت

دیگر امکانات